مقدمه:

 

مرکز مطالعات وتوسعه  آموزش پزشکی (EDC)به عنوان رکن اصلی دانشگاه‌ در بحث کیفیت آموزش بشمار می‌رود.  EDC دانشگاه با هدف ارتقای فرآیندهای آموزشی در سطح دانشکده ها نیازمند تاسیس دفاتر توسعه آموزش (EDO)می باشد. دانشکده دندانپزشکی پردیس بین الملل  دانشگاه علوم پزشکی ایران در راستای  ارتقای فرآیندهای آموزشی ، دفتر توسعه آموزش دانشکده  را در سال  1399  همزمان با تاسیس دانشکده ایجاد کرد.

 

 از اهداف این بخش می توان به نقش فعال در ارائه مشاوره های آموزشی به معاون آموزشی مرکز، اعضای هیأت علمی و فراگیران در همه حیطه ها با هدف ارتقا کیفیت آموزش و اجرای روش های نوین آموزشی و ارزشیابی، مشارکت در برگزاری کارگاه های توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشکده، ارزیابی سوالات امتحانی اعضای هیات علمی، جمع آوری طرح درس و دوره های تدوین شده در آغاز هر نیم سال تحصیلی و ... اشاره کرد.

 

       شرح وظایف دفتر توسعه آموزش :

 

  1. عضویت و شرکت فعال در جلسات شورای آموزشی دانشکده/مرکز آموزشی
  2. مشارکت فعال در فرآیند اعتبار بخشی آموزشی دانشکده/مرکز آموزشی
  3. تدوین و اجرای برنامه راهبردی و عملیاتی دفتر توسعه آموزش دانشکده/مرکز آموزشی
  4. ارتباط مناسب با مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه و سایر دفاتر توسعه
  5. انجام نیازسنجی آموزشی از اعضای هیأت علمی دانشکده/مرکز آموزشی
  6. مشارکت فعال در برنامه های توانمند سازی اعضای هیأت علمی در چهارچوب برنامه جامع توانمند سازی دانشگاه
  7. ارزشیابی برنامه های آموزشی برگزار شده در دانشکده/مرکز آموزشی با همکاری  EDCو ارائه بازخورد به گروه
  8. ارزشیابی فراگیران شامل همکاری در برگزاری، نظارت و تحلیل آزمون های برگزار شده در دانشکده/مرکز
  9. آموزشی و ارائه بازخورد
  10. ارزشیابی اعضای هیأت علمی دانشکده/مرکز آموزشی به صورت فعال و ارائه بازخورد سازنده به آنها
  11. مشارکت در برنامه ریزی آموزشی (همکاری در تدوین و بازنگری طرح دوره ها و طرح درس های اجرا شده توسط
  12. بخش ها و گروه های آموزشی در دانشکده/مرکز آموزشی
  13. توسعه پژوهش در آموزش و دانش پژوهی آموزشی
  14. توسعه آموزش مجازی
  15. جلب مشارکت اعضای هیأت علمی علاقه مند و دارای توانمندی مناسب
  16. همکاری های برون سازمانی جهت پیشبرد اهداف دفتر توسعه آموزش دانشکده/مرکز آموزشی
  17. ارائه مشاوره های آموزشی به معاون آموزشی مرکز، اعضای هیأت علمی و فراگیران در همه حیطه ها
  18. برنامه ریزی و فعالیت در جهت اعتلای اخلاق و منش حرفه ای
  19. برنامه ریزی و فعالیت در جهت افزایش پاسخگویی آموزشی، آموزش مبتنی بر توانمندی و عدالت
  20. ایجاد محیطی پویا جهت پرورش دانشجویان و نخبه پروری اساتید و دانشجویان در زمینه آموزش پزشکی

   عناوین دوره های پیشنهادی برای توانمندسازی اساتید و فراگیران:

 

     کارگاه های آموزشی

     کارگاه های پژوهشی

     کارگاه های خدماتی

 

 

 

 

 

 

 

آشنایی با بخش تشخیص:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آشنایی با بخش درمان:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آشنایی با بخش گرافی دندانی:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آشنایی با بخش اندودانتیکس:

 

 

 

 

 

 

آشنایی با بخش ایمپلنت دندانی:

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آشنایی با بخش پریودانتیکس:

 

 

 

 

 

 

 

 

آشنایی با بخش پروتزهای دندانی:

Template settings